Fue una muy buena primera semana o It was a very good first week

Fue una muy buena primera semana. Estudié duro. Concelebré dos Misas. Tuve un examen completo de este viernes con base en el material de la primera semana. Y yo pasé.

Acabo de empezar mi segunda semana en Antigua este fin de semana. Que hice? Después de un largo concelebré Misa con una gran multitud de esta mañana, me decidí a estudiar español en la calle. Así que por cerca de cinco horas me puse mi minúscula española a la prueba. Hablando con la gente común. La gente en Antigua, Guatemala son en su mayoría bastante agradable. Hablan español relativamente despacio y con claridad. Y son muy educados.

Ahora estoy listo para estudiar un poco más.

It was a very good first week. I studied hard. I concelebrated two Masses. I had a comprehensive exam on Friday based upon the first week's material. And I passed. 

I just began my second week in Antigua this weekend. What did I do? After I concelebrated a lengthy Mass with a standing-room only crowd this morning, I decided to study Spanish in the street. So for about five hours I put my meager Spanish to the test. Talking to people. Folks in Antigua, Guatemala are mostly quite friendly. They speak Spanish relatively slowly and clearly. And they are very polite.

Now I'm ready to study some more.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

First Blog in a Long, Long Time. But a New Papal Encyclical is a Worthy Occasion to Write

Did the Blessed Virgin Mary See the Resurrected Jesus?

When Vaccination Is An Act of Charity